Posted by: Kovács Péter | September 30, 2009

Milyen egy szolgáltató központ ideális munkatársa?

Forrás: HRportal.hu

Ha kicsit is betekinthetünk egy nemzetközi hálózatban működő szolgáltató központ életébe, arra is rálátásunk nyílik, milyen munkatársakat keres, milyen elvárásokat támasztanak velük szemben, milyen szempontok dominálnak a kiválasztás során.

A szolgáltató központok (Shared Service Center – SSC) számos területet fednek le szolgáltatásaikkal. Az SSC-k mindig az ügyfél igényeire és lehetőségeire szabott szolgáltatást nyújtanak, legyen szó akár multinacionális vállalatról, kis- és középvállalkozásról, iskolákról, egyetemekről vagy akár kormányzati szervekről. Tevékenységi körük pedig szinte mindenre kiterjedhet, ilyen lehet például IT támogatás, pénzügyi-és számviteli tevékenység, HR tevékenység, telefonos tanácsadás stb.

A TESK, HR szolgáltató cég is dolgozik szolgáltató központokkal, főként IT beszerzések pénzügyi finanszírozását végzi. A szolgáltató központok dolgozói különböző országokból érkeztek, így jellemző a multikulturális környezet, vagyis a nyelvi, kulturális és nemzeti sokszínűség. Azok számára ajánlott ez a munkahely, akik nyitottak az efféle sokszínűségre, illetve arra hogy az idegen nyelveket napi szinten használják, hiszen mind a megbeszélések/meetingek, mind pedig a képzések angol nyelven zajlanak. A napi munkavégzéshez pedig elengedhetetlen egy, de általában több idegen nyelv magas szintű ismerete.

Tapasztalataink szerint a bekerüléshez nem elég a megfelelő végzettség és folyékony nyelvtudás megléte, ennél jóval hangsúlyosabb kiválasztási szempont a munkához való hozzáállás, valamint a talpraesett és határozott személyiség. Az ideális munkatárs egyben nagyon kommunikatív is, ez elengedhetetlen feltétel a cég részéről, mivel napi szintű az egyeztetés és kapcsolattartás az ügyfelekkel, illetve a cégen belüli társegységekkel.

Előfordul, hogy tömeges toborzásra kerül sor megbízónknál, például egy új központ létesítése kapcsán, ekkor gyakori kiválasztási módszer a cég részéről a csoportos interjú, ahol rövid idő alatt sok jelöltet tudnak meghallgatni. E kiválasztási módszer alapján is következtethetünk arra, hogy milyen is az ideális SSC munkatárs. A folyamat során elsősorban a jelöltek kommunikációs készségét, aktivitását tesztelik egy csoportos szituációs feladat segítségével. Ebben az interjú helyzetben előnyös lehet az aktív, nyitott és kreatív hozzáállás. Különösen szeretik, ha valaki kezdeményező és új ötletekkel, javaslatokkal áll elő az adott témában.

Tapasztalataink továbbá azt mutatják, hogy előnyt élveznek cég általi előszűrés során azok a pályázók, akik rendelkeznek külföldi tanulmányi- vagy munkatapasztalattal, dolgoztak már multinacionális vagy akár SSC környezetben, vagy a megpályázott pozícióhoz hasonló munkakörben. Persze a szakmai tapasztalat mint elvárás pozíciófüggő, hiszen vannak olyan munkakörök, ahova kifejezetten frissdiplomások/pályakezdők jelentkezését várják. Itt nem elvárás a releváns tapasztalat, de fontos a magabiztos nyelvtudás megléte, illetve a már korábban is említett nyitott, kommunikatív személyiség és magabiztos fellépés.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: